Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Toto je příběh jak z metalové pohádky. Kamarádi ze školy v Sheffieldu spolu začali hoblovat v roce 2006 kytary v garáži. Bavilo je to tak moc, že se jednoho dne rozhodli zahodit vše, co měli a celý svůj život odevzdat hudbě, kterou tvořili. Jeden z nich to neudělal. Nahradil ho Lawrence Taylor - současný vokalista kapely a právě s tímto charismatickým bouřlivákem začali brázdit Spojené Království křížem krážem. Na počátku během krátké doby odehráli více jak tři stovky koncertů. Po vydání svého prvního EP zhruba před rokem, natočili obyčejně vypadající klip hitovky „Crows“ a kolem WHILE SHE SLEEPS se začaly dít věci...
Ačkoliv jde v podstatě o tuctový metalcore se silným důrazem na melodie, dokáže se prosadit právě zarývající se melodikou, návykovými aranžemi v pěveckých linkách i jednoduchým animálním tahem na branku. Tímto plnohodnotným debutovým albem se snaží stvrdit, že první EP nebyla náhodná trefa do černého. Je znát, že kapela mohla nad materiálem strávit více času, i to, že nad nimi byl držen dohled. Najdete tu několik míst, které v kytarových melodiích a vokálech hrají na první signální i líbivé klavírky naroubované do kytar, ale to se dá odpustit. Nový materiál lehoučce nakročil do mainstreamu, nicméně byla zachována jednoduchost a živelná průrazná rocková přímočarost, která byla silnou zbraní i na předchozím studiovém materiálu.
Třetí album švédských mladíků přináší zároveň i jejich nejvyspělejší materiál. Přechod k velkému labelu z intenzity jejich groovem načichlého blackujícího thrashe pranic neubral, navíc skupina přidala ještě více šikovnosti při kompozici. Svižný poslech!
Na rozdíl od kolegy Manatara si nemyslím, že se tihle Švédové nějak příliš stylově rozvírají. Většinu času je to prostě symfoničtěji pojatý black/death, který neurazí, ale nic zásadního se neděje. Jen ty čisté vokály trochu vybočují.
Čekal jsem možná trošku větší tlak, nazvučení nahrávky je totiž vzhledem k žánru poněkud vzdušnějšího ražení. Kompozičně však máme co dělat s kvalitní náloží disonantního death metalu lehce ve stylu GIGAN. Američtí debutanti však rozhodně nezklamali!
Švédové se na svém debutu zeširoka rozkročili z blackových základů, přes death, symfo-black až k post metalovým variacím. Jen je toho občas až moc naráz. Deska je prima, ale víc se těším na pokračování, až si utřídí myšlenky na své další směrování.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.